Worstel je weleens met bepaald gedrag van kinderen? Stel je jezelf regelmatig de vraag: ‘Hoe ga ik met het gedrag van deze leerling om?’ of ‘Hoe zorg ik ervoor dat ik iedere student kan geven wat zij nodig heeft?’ Wanneer je dit regelmatig ervaart, zul je daarbij regelmatig onrust, frustratie en machteloosheid voelen. Ik geloof erin dat als jij begrijpt hoe gedrag ontstaat, je meer rust zult ervaren. Vanuit die rust zul je een arsenaal aan mogelijkheden ontdekken om meer grip op de situatie te krijgen.
Als docent en pedagoog ken ik als geen ander de uitdagingen die je tegenkomt in contact met studenten. Sinds 2006 heb ik verschillende therapieën en coachopleidingen gevolgd om antwoorden te krijgen op vragen die ten grondslag liggen aan contact maken met de ander. Naar aanleiding van die ervaringen heb ik deze workshop ontwikkeld.
Naast stilstaan bij de definitie van een gedragsuitdagingen en de mogelijkheden die er zijn om hiermee om te gaan, geeft deze serie van 3 workshops je de mogelijkheid om anders te kijken naar gedrag.
Door deze workshops te volgen zul je anders kijken naar gedrag en meer keuzemogelijkheden hebben om je lessen effectief vorm te kunnen geven.
In plaats van frustratie, krijg je grip op de situatie.